Saturday 8 September 2012

Kembali Ke Jalan Benar

 

Kembali Ke Jalan Benar

kadang-kadang
ujian Nya itu pasti berat
senang sahaja diperhati
jua senang dikenal pasti
namun terkadang
ia datang secara sembunyi
menyelinap membuai hati
agar terus terlena dan sunyi
hari ini Engkau datangkan lagi
ujian berupa kesabaran
juga berupa nafsu
baik untuk dunia dan sebagainya
Engkau datangkan dari pelbagai arah
tak lain dan tak bukan
hanyalah untuk menguji
seketul darah
yang engkau namakan Qalbu
Ya Allah...
hari ini aku tersedar
dari lamunan itu
aku terbagun dari tidur dan mimpi lalu
aku tahu
aku mesti berubah lagi
demi mencari redha Mu selalu
aku mesti keluar dari lorong ini
supaya aku tidak lagi terasa jauh
jauh dari Mu Ya Tuhanku
Tuhan yang memakbulkan doa
juga Tuhan yang mebolak-balikkan hati kami
Ya Allah
bimbinglah aku
dalam usaha memimpin hati ini
supaya aku tidak lagi leka
supaya aku terus bagun dan terjaga
supaya aku terus berusaha
dengan Iman yang kecil dan lemah ini
agar aku bisa mencapai Redha Mu
Ya Allah, Ya Tuhanku
Ya Rabbul Izzati
Bimbinglah daku...

0 comments: